Be yourself

Hej, tänkte försöka få ut lite tankar och åsikter nu, så förbered er på ett hyfsat långt inlägg:
I den värld vi lever i idag, kommer det alltid finnas folk som försöker ändra på dig. Sådanna som lägger spydiga kommentarer om ditt utseende, din personlighet eller något annat som dom stör sig på. Hur mycket man än försöker tränga bort orden, så finns dom där, och det gör ont. Ord efter ord som slängs över en blir tillslut för mycket, och man ändrar på sig. Vissa blir emo, vissa fjortis. Vissa blir känsligare, vissa blir känslokalla. Men grejen är att man inte är sig själv. Inte alls.
Jag tycker det är riktigt COOLT när folk vågar vara sig själv. Och jag försöker verkligen göra detsamma. Istället för att följa med strömmen står jag emot den, och istället för att följa trender skapar jag min egna stil. Jag tänker inte låta småfjortisar klanka ner på mig och få mig att ändra min personlighet eller mitt utseende, för det visar bara att man har sjunkit sååå lågt.
Jag vet inte riktigt vart jag skulle komma med det här inlägget, men saken är att jag hoppas att ni vågar stå för dom underbara varelserna ni är. För om ni gör det, lovar jag att stå vid er sida, no matter what. Ifall någon kallar dig konstig, sträck på dig, lägg ett leende över läpparna och säg "Konstig, visst, men jag lever mitt liv som jag är född att göra". Jag lovar, killarna dras till självförtroende och folk som vågar vara sig själv. För det, om något, är amazing.

Kommentarer
Postat av: martina

sv; starka färger som lila, rosa, blå o.s.v.

då syns det bäst! :)

2012-05-07 @ 22:18:31
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0